NOEN GLIMT FRA MIN VERDEN- PROSJEKTER, INTERIØR, FAMILIELIV OG EN GOD PORSJON HVERDAGSGALSKAP







torsdag, februar 24, 2011

Åh, for et liv- for et herlig liv :)


Jeg eeelsker jobben min!! Jeg kan nesten ikke få sagt hvor glad jeg
er for at jeg får fylle dagene med det jeg har aller mest lyst til.
-Og at min kjære trekker lasset sammen med meg ♥

Selvfølgelig er det dager som innebærer mye slit, og godt, gammeldags "møkkaarbeid",
men så er det alt dette andre da, som gjør det verdt alle de tunge takene:)
De to siste dagene, har vi fått gipsa ferdig taket, lagt rammer for
vegger og satt opp mesteparten av standardverket.

Litt av jobben med å gipse vegger gjenstår, før vi kan hive oss på sparklingen.
Er best på å sparkle skruehullene jeg da, plateskjøtene
overlater jeg til mannen;)
Med et gulvareal på drøye 33 kvm til rådighet(og skråtak), sier det seg selv at det ikke kan bli så store rom i leiligheten. Utfordringen ligger i å skape rom
uten at rommet egentlig finnes;)

Det er litt vanskelig å få noe ordentlig inntrykk ut fra bildet,
men jeg skal prøve å forklare litt :)
Her står jeg i stua og tar bilde. Rommet bak til venstre, skal bli bad.
Vegg i vegg med dette, blir det en sovealkove. Soverommet ble offret
til fordel for sovealkove, pga. bygningstekniske krav til
rømningsveier og rommets volum.

Kjøkkeninnredningen blir til venstre i bildet, mellom badet og skorsteinen
som så vidt skimtes i venstre billedhjørne. En skuffeseksjon og
innebygget kjøleskap blir på høyre siden, benkeplate over.
Bak veggen er det tenkt en liten bod(denne er nå ferdigplatet),
og innfelt i kortveggen skal det være en skuffeseksjon
for ekstra lagringsplass.

En døråpning er blitt lukket igjen, og ny vegg er på plass. Døra til venstre er ut
til trappeoppgangen. Planen er å få plass til en
skyvedørsgarderobe(på venstre side av døra slik bildet er tatt), 
og å sette opp en lettvegg inn mot stua. Mye greier
som skal på plass på et begrenset areal, så her må vi virkelig tenke!!
Men det er jo halve moroa det:)
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Jeg tror nok at det er dette jeg har lyst til å drive med resten av livet,
så får heller den pedagogiske utdannelsen min ligger der
som et stødig fundament...

God torsdagskveld til deg ♥

Randi Marie

8 kommentarer:

InstatreffNorge sa...

Så moro å kunne jobbe med hobbyen sin:) Wow! utrolig heldig er du:)
Jeg har hoppet fra kokk, til helsevesen og nå lidenskapelig opptatt av ingteriør. Skulle ønske jeg kunne jobbe med noe innen det.. men så var det det å starte for seg selv da...

Ha en super helg:)

Klem Lise

Jijji sa...

Superflinke er dere!
-Og trivsel er jo bare så viktig:)

Klem fra Jijji

Bekka sa...

Så flinke dere er - gøy å se utviklingen!! Å trives med jobben sin er alfa omega - skjønner godt at du trives og at dere har mulighet til å gjøre det sammen er jo utrolig koselig :)
Klem fra Bekka

Fru Ruud sa...

Så gøy det høres ut å jobbe med dette!! Det kommer til å bli en helt super leilighet!!! Alltid fint med en utdannelse i bunnen men... Kjenner jeg også kunne ha lyst til å gjøre noe helt annet innimellom!
Ha ei god natt!
Klem Annette

Fossestua sa...

Blir kjempespennende å se det ferdige resultatet :)
Ha en fin helg :)
Klem fra Lise

Sophie Mari sa...

Gleder meg til å se resultatet!! *Jeg å vil pusse opp*

Ønsker deg en fin helg!
Klem fra Sophie Mari

Christine sa...

De e so utrulig flinke! Og so kjekt å få holda på med akkurat da ein vil og ønske :)

Glede meg te å sjå slutt resultatet :)

Ha ei strålande fin helg!!

Klem

Anonym sa...

Så flinke dere er!
Er så spennende å følge prosjektet deres!
Klem fra Mio

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails