NOEN GLIMT FRA MIN VERDEN- PROSJEKTER, INTERIØR, FAMILIELIV OG EN GOD PORSJON HVERDAGSGALSKAP







søndag, desember 02, 2012

Legenden om de fire lysene ♥♥♥♥

Fire lys brant på adventskransen. Det var helt stille, så stille at man
kunne høre lysene snakke til hverandre.
 

Det første lyset sukket og sa: ”Mitt navn er fred. Jeg skinner
klart, men menneskene vil ikke ha fred, de vil ikke ha meg”.
Lyset ble mindre og mindre, og til slutt slukket det helt.
 
 
Det andre lyset sa: "Mitt navn er tro. Men jeg er blitt overflødig.
Menneskene vil ikke vite av Gud lenger. Det er meningsløst at jeg brenner”.
Så slukket det andre lyset.
 
 
Bedrøvet og med lav stemme sa det tredje lyset: "Mitt navn er
kjærlighet. Jeg eier ikke lenger kraften til å brenne. Menneskene overser
meg. De ser bare seg selv, og ikke de andre som de skulle elske”.
Også det tredje lyset sluknet.

Et barn kom inn i rommet, så på lysene og sa: ”Dere skal da lyse,
og ikke slukne”. Barnets øyne var fulle av tårer. Da hørtes plutselig
stemmen til det fjerde lyset: ”Vær ikke redd! Så lenge jeg brenner,
kan vi tenne de andre lysene igjen. Mitt navn er håp".
 
Med tindrene øyne tok barnet håpets lys, og med dette tente
barnet alle de andre lysene.
La aldri flammen fra Håpets lys forsvinne i livet ditt.
La hver og en av oss verdsette freden, troskapen, kjærligheten og håpet,
og la oss sørge for at disse lysene aldri slukner ♥
 
Håper du har hatt en fin første søndag i advent :) 

17 kommentarer:

Jijji sa...

Koselig historie :) Ønsker deg en fantastisk adventstid!

Klem fra Jijji

Jatte sa...

Så koselig!

Ha en fin ny uke -
Klem Jatte :)

Sissel sa...

Den historien likte jeg veldig godt, mye sant i de ordene.

Og for å ikke å snakke om din "adventstake".. Me like!! Har ikke sett den varianten før.

Ha en fin dag og uke!

Huldra sa...

Nydelig historie. :)

Takk for at du ville være med i det lille lotteriet mitt. Da ligger to lodd i potten til deg. God mandag videre :)

Unknown sa...

Så koselig historie ♥
Og flott adventsstake!!

Anonym sa...

Så nydelig historie og det var jammen til ettertanke,for det er lett å gløyme slike viktige ting i livet:)takk for at du delte dette!
Ein nydelig adventsøndag til deg!
Klem fra Lillian

Martilie sa...

Å så koselig! Denne var ny for meg og når har jeg og jentene lest den sammen og tent to lys i kveld :)

Koselig å lese om deres spennende planer i 14 uker! Flott å virkelig gjøre det. Håper det blir et fantastisk opphold og opplevelse for små og store :)

Nyt førjulstiden!

klem fra Tove

Anonym sa...

Hei
Grattis du har vunnet på min Give away.. send meg gjerne klut ønske og navn og adresse til marianne@olto.no så kommer det pakke i posten om ikke lenge:)

amo sin blogg sa...

Hei.
Du må ta ein titt innom bloggen min :)
Nattaklem frå Anne-Mari

Humlehagen sa...

Nydelige bilder og ord!:)Hilsen Else Britt:)

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Oj så fint skrevet!
Ha en fin uke!

Lottemora sa...

Gratulerer; du har vunnet på gavedrysset mitt. Titt innom bloggen og se hva :-)

Lottemora

Ida sa...

For et flott innlegg! :) Ha en riktig god adventstid :)

Ida sa...

For et flott innlegg! :) Ha en riktig god adventstid :)

Monica sa...

Hei på deg.
For et flott innlegg, håper du koser deg i adventstiden!!
Så kjekt at kakemann oppskriften min falt i smak ;))
Smil og klem fra Monica

MissMette sa...

Hei Randi ღ
Så koselig innlegg og historie du deler meg oss... og takk for oppskirft på brownies under her. Den skal prøves en gang :) Øsnker deg en fortsatt fin adventstid og uke sidere :) Klem fra Mette

Marit sa...

Så fant jeg adventsinnlegget ditt, Randi, selv om det er mai.... Kjempefin idè å bruke Norgesglass og kubbelys! Den tror jeg kanskje jeg skal kopiere når det blir advent igjen :)
Klemmer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails