NOEN GLIMT FRA MIN VERDEN- PROSJEKTER, INTERIØR, FAMILIELIV OG EN GOD PORSJON HVERDAGSGALSKAP







fredag, mars 26, 2010

Grønne gleder:)

"Finn 5 grønne ting enten i stue, kjøkken eller gang". Slik lød utfordringen som kom fra Bjørg med den flotte bloggen Huset ved Fjorden

Grønn, javel... ? Det første som slo meg var grønne planter, ikke noe problem dette her, nei:)  Men det er jo gjerne ikke så utrolig fantasifullt å vise 5 forskjellige grønne planter? Og så er det vel kanskje litt "juks" også?

Først tok jeg turen på kjøkkenet og åpnet skuffer og skap, i håp om at noe grønt skulle åpenbare seg der. Det så lenge dårlig ut mht grønne ting, helt til det i det ene skapet i kjøkkenøya dukket opp en matboks, grønn og fin.
Yngstemann i huset er for tiden inne i en seriøs "Jeg-elsker-Ole-Brum-over-alt-annet-på-jord-periode", så matboksen verner han om med nebb og klør:)

I det samme skapet fant jeg
salatbollen min fra Marimekko, som jeg fikk
av mine gode kollegaer da jeg gikk ut
i permisjon før minstemann ble født.
Får meg til å tenke på sol, sommer og deilig kyllingsalat:)


Fortsatt tøff i trynet gikk jeg videre på runden rundt i huset.
"Grønne ting, grønne ting, må jo ha noen grønne ting her,
 et eller annet sted".
 Og javisst, i gangen stod denne


Og genseren som eldstemann har arvet etter en av fetterne sine
befant seg også i gangen, om enn ikke heeeelt grønn.

Litt mindre tøff i trynet, og ganske sikker på at dette
var alt jeg kunne klare å finne av grønne ting i huset,
gikk jeg inn i stua igjen.
Og der, ja, der satt far i huset med fredagspilsen sin:)
Tusen takk, kjære! Hva skulle jeg ha gjort uten deg?

5 grønne ting er i boks, og utfordringen sendes nå videre
til Madelen med den koselige bloggen
Bettum Villa, og fargen den er LILLA:)
Lykke til!

3 kommentarer:

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Ha ha!!!:-D der lo eg godt! Pilsen til din kjære vart redninga ;)Superbra kjempa!
Ha ei strålande helg :)
Klem

Christine sa...

He he..so pilsen måtte redda deg.. ;) Løye ka ein finn når ein går på jakt. Sjølv blei eg utfordra med rosa, og eg tenkte "at da går aldri.."

Ta gjerne ein tur innom bloggen min ein gong. Eg er heilt ny dette gamet, er jammen meg bitt av bassillen..

Ha ein fin påske.
Klem frå Christine

Bettum Villa sa...

Heisann. Så morro med utfordringen!! Jeg tar den selvfølgelig, men må vente på dagslys før jeg får tatt bilde. Så i morra kommer det et nytt innlegg.

Så morsomme dine grønne ting var... Sliter litt med å finne lilla ting, men jeg klarer det nok.

Klem Madelen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails