NOEN GLIMT FRA MIN VERDEN- PROSJEKTER, INTERIØR, FAMILIELIV OG EN GOD PORSJON HVERDAGSGALSKAP







fredag, mars 26, 2010

Planer ;)


Idag er det to nye "venner" som
må forberede seg på å flytte ut.
Ikke lenger like søte og yndige som de var,
så nå passer de gjerne best ute:)
Og strengt tatt er det vel der de hører hjemme...


I dag skulle den nye bilen vår ha stått i garasjen,
men siden jeg har vært hjemme hele uka
med syke barn, har min kjære
måtte jobbe lange dager alene.

Vi trives veldig godt med å jobbe sammen,
men mht til bl.a syke barn, er man jo litt sårbar da.
Så da ble det litt vanskelig å få kabalen til å gå opp,
og vi måtte utsette henting av bilen.
Men i morgen går turen til Bertel O. Steen,
og hjem kommer vidunderet:)
Ellers har jeg planer om å bruke deler av påsken
på å planlegge hagestuen som vi skal bygge i løpet av våren.

Aller helst ville jeg hatt en fullisolert vinterhage
bygget sammen med huset, og brukt denne
som en del av stuen.
Men jeg tror ikke det hadde passet så godt til huset vårt,
det ville nok ha ødelagt en del for
fasaden og det gamle, ærverdige utrykket. 
Det får heller bli på vårt neste hus,
som vi leker med tanken på å bygge.

Så i denne omgang, må det bli
en frittstående, del-isolert hagestue.
Jeg har ivrig argumentert med at siden dette
tross alt er jobben vår, er det jo litt ille at
vi skal bygge for "alle" andre, og ikke til oss selv. 
Og nå har jeg altså klart å overbevise
min kjære om at vi skal klare å bygge
 en hagestue som harmonerer med huset,
og som ikke ødelegger husets særpreg.
"Smi mens jernet er varmt" sier jeg bare,
og kaster meg over skissene:)

Ønsker dere en strålende helg,
noen av dere har gjerne tatt påskeferie allerede?

Randi:)

2 kommentarer:

Jijji sa...

Gratulerer med ny bil!
Lykke til med planlegging av hagestuen! (Regner med at det kommer bilder etter hvert?)
Kos dere i påsken og nyt fridagene!
Klem

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Ja, smi mens jernet er varmt..det er viktig!:) Då får ein det som ein vil :)
Kjekt med ny bil då!:)
Heldig dokke som kan jobbe ilag og at det fungerer:) Eg har ein mann som jobber skift. Er blitt så vant til at han er vekke inne i mellom, at det nesten er litt godt å ha den aleinetida :)
Du er forresten utfordra til å finne 5 grønne ting i gang, kjøkken eller stove..håpa det blir enklare for deg enn det var for meg å finne raude ;)
Ha ei super helg!:)
Klem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails